Frankenstein Street Queen (a.k.a. SpeedBump)

Discussion in 'Build Threads' started by ckruzer, Sep 12, 2016.

  1. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Painted the SYE cover and Yoke.

    [​IMG]
     
  2. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Rebuild 90% complete haha. I have reservations about the chain. But gunna run it. I have this other case to fall back on if it explodes. Haha.

    Hopefully did it right :apprehensive:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    C.Berry, drkelly and XJsavage like this.
  3. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Finished

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    XJsavage likes this.
  4. Jody Treadway

    Jody Treadway Croc wearing fool Moderator

    Joined:
    Mar 20, 2005
    Location:
    Hendersonville, NC
    Can't have a 4x4 without a front axle.
    I wrapped up your front HP44 today. 4.88 gears, all new bearings and seals too.
    Time to open up the ol' pinion depth gauge set
    IMG_20161107_163619765.jpg
    I came up with 0.018" (with baffle and slinger accounted for)
    IMG_20161107_163426651.jpg
    Someone at Dana used 0.020" back in 1978, so I must be close
    IMG_20161107_163831713.jpg
    Set backlash to spec for initial pattern check IMG_20161107_170356271.jpg
    About as good as it'll get given the gears you supplied me with. :) IMG_20161107_174633182.jpg
    Buttoned up and ready to pick up IMG_20161107_190440797.jpg
     
    C.Berry, ckruzer and XJsavage like this.
  5. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Superb work. Thanks so much Jody!
     
  6. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Picked up the 5.3 engine today got it onto the engine stand man this is one dirty engine for only 78,000 miles it's from a Tahoe but definitely has the truck intake. very excited can't wait to start tearing this sucker apart and cleaning it and painting it

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    frankenyoter and XJsavage like this.
  7. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Set the axles to the side for getting ready to toss under the new frame for a rolling chassis. Also pulled the fubarred wiring harness and cover off the engine.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: Nov 16, 2016
  8. CAROLINA ROCKRUNNER

    CAROLINA ROCKRUNNER Well-Known Member

    Joined:
    Aug 10, 2009
    Location:
    BFE
    Man your a painting fool haha. Looking good
     
    drkelly and ckruzer like this.
  9. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Hahaha. Thanks. Yeah. I have way too many aerosol cans here. No one call the cops please. Lol
     
    CAROLINA ROCKRUNNER likes this.
  10. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Got to squeeze in some jeep time today! Not much. Just some painting. I need to paint the frame one more time and weld on a plate to fix the front body mount. Once i do that, i can toss the axles under it and move it forward! Gotta call up barnes4wd and drive over and pick up the ubolts and spring plates. Waiting on their email, as i need a custom plate for the d55 cast perch for the ubolt flip. Cleaned and painted up the Lakewood bellhousing! First coat, and i think i can get away with three only. Its stock red underneath so if it scratches no issue. I just wanted to freshen it up a bit. I cleaned up the t/o fork and shot a first coat on it as well. Went ahead and cleaned the camaro mc and shot it with a flat paint. Not sure if going to paint the same black or leave it. Dunno. Maybe go pink? lol. Yanked off the AX15 oem crossmember mount - hope to find a jeeper in need with some bones to spare! haha. gotta fund my bankrupt arse somehow. And here is the shot of the first coat on the transmission. I pulled the t/o sleeve cover and seals/bearings look in excellent condition. I am a little bit worried about the shaft play - got some posts made about it, will see what the gurus have to say.
     

    Attached Files:

    C.Berry likes this.
  11. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Got the old trans and Tcase pulled today!!! Getting ready to yank the body. Super stoked, but winter is coming fast

    The internal slave is in super good condition. If it works on ax5 and AX15 trans then hopefully can help someone out for a few bones

    The clutch is in super great condition. So good news on salability.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. XJsavage

    XJsavage Warlock of Zante plantation

    Joined:
    Aug 15, 2009
    Location:
    Sc
    Has your motivation been as dismal as mine? o_O
     
  13. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Yeah havent seen posts from you, slacker. lol. It sure has man. Ive been slacking. My next step is to walk this frame out to driveway area and set on the stands, pick up the ubolt kits from barnes4wd, put the axles under it, assemble axles, and then move quickly with motor install, steering box, and swapping the body over. Not alot to do but just big stuff. right now the honest hold up is only having two hands, and i promised to clean/paint the motor with my brother when he comes to visit mid Dec.
     
    XJsavage likes this.
  14. XJsavage

    XJsavage Warlock of Zante plantation

    Joined:
    Aug 15, 2009
    Location:
    Sc
    Any reason this was on page 2 of the build thread section?
     
    ckruzer likes this.
  15. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    because its cold and i got no garage and cant do nothin. frame is read to set on axles. steering kit ready to install. ready to clean and paint engine. a hairs breath from being ready to transfer body, but.... brrrrrr
     
    XJsavage likes this.
  16. Loganwayne

    Loganwayne #BTL

    Joined:
    Feb 15, 2013
    Location:
    Clyde, North Carolina
    Sack up it was 50 something today. I was fishing and didn't get cold lol

    Sent from my XT1254 using Tapatalk
     
    obullfish likes this.
  17. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    i know it pissed me off. business trip yesterday. all day while driving i was looking at the temperature and seething lol
     
  18. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    im itching to get back to this build yall!!! is it too much to pray for a skipped winter this year?
     
  19. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Took advantage of some warm days here and with the help of some friends got the engine tore down and broken exhaust manifold bolts removed from the head. Excited to get cleaning and painting!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. XJsavage

    XJsavage Warlock of Zante plantation

    Joined:
    Aug 15, 2009
    Location:
    Sc
    So it's not just me then. I wonder sometimes if those bolts are preset to break at 40k miles like clockwork.
     
  21. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Idk. This engine is 70k. The rear bolts are factory broke off so I've been told. But the driver side I had two bolts snap clean off. Most of the bolts I had to use a impact to get off. Welding on washers and nuts went really smooth and came out clean
     
  22. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Got some cleaning done on one of the heads

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    XJsavage likes this.
  23. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Cleaned up the other head and other side of block. Took a stab at the timing chain cover. Hard to get everything with the main pulley in the way. Gunna go buy a case of brake cleaner and just try and get every bit of sludge of then paint and let it go. Time to get this thing installed! Lmao. Taking too long cleaning.

    Oh and painted the valley cover!

    Gunna need to replace that gasket and the water pump gaskets. Want to open it up and verify it's still good.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: Feb 7, 2017
  24. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Did a final degreasing and then primed the block. Need to tape off the head and prime the head next. Then time to paint!!!!

    Decided not to go bare metal heads. The aluminum was just too grimed up and I'm tired of wasting precious time on anal aesthetics. Haha.

    Exciting stuff

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    drkelly and YJJPWrangler like this.
  25. ckruzer

    ckruzer Infidel

    Joined:
    Jul 2, 2015
    Location:
    asheville nc
    Finished priming one of the heads. One more to go then final paint!!!

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Share This Page